INTERNAL COMBUSTION ENGINE WITH VARIABLE VOLUME OF THE WORKING CHAMBER

Author:

Nekrasov Serhii, Sumy State University, Sumy, Ukraine

Kudin Serhii, Sumy State University, Sumy, Ukraine

Language: ukrainian

Annotation:

This paper present the new design of the internal combustion engine with the possibility of changing its working volume in the process. Engine of modern cars works in a wide range of power. When engine working in the urban cycle he does not use much power. This design of engine allows reducing fuel consumption when not using its maximum power such modes actual vehicle while moving in the city. This results in poor fuel economy and high CO2 emissions. Changing the working volume of the engine while it is running is possible by using a fundamentally new engine design. This is achieved by using a unique crankshaft and connecting rod system by means of the cross that allows the distance the pistons travel to be adjusted on an immediate and continual manner during adjusting the combustion volume in order to maintain the same compression ratio. The crankshaft of the engine is significantly different from existing designs. Change in the working volume by movement of the hydraulic cylinder arranged on the crankshaft. When using such an engine are not observed vibration characteristic of conventional internal combustion engine. Engine design can significantly reduce its weight while maintaining the power.

Key words:

internal combustion engine, variable volume working chamber, power control, the degree of motion, the economic engine

References:

  1. Баландин С. С. Бесшатунные двигатели внутреннего сгорания / С. С. Баландин. – М. : Машиностроение, 1972. – 176 с.

  2. Безюков О. К. Анализ перспективности газопоршневых ДВС / О. К. Безюков, В. А. Жуков, О. И. Ященко // Двигатели внутреннего сгорания. – 2014. – № 2. – С. 45–51.

  3. Еникеев Р. Д. Рабочий процесс перспективного поршневого ДВС / Р. Д. Еникеев, М. Д. Гарипов // Вестник Уфимского государственного авиационного технического университета. – 2006. – Т. 7, № 3. – C. 12–22.

  4. Некоторые результаты сравнительных исследований показателей бесшатунного и классического двигателей / Н. И. Мищенко, В. Г. Заренбин, Т. М. Колесникова [и др.] // Двигатели внутреннего сгорания. – 2014. – № 2. – C. 28–33.

  5. Орлин А. С. Двигатели внутреннего сгорания / А. С. Орлин, М. Г. Круглов. – М. : Машиностроение, 1990. – 284 с.

  6. Экспериментально-теоретические исследования технико-экономических показателей атмосферных поршневых двигателей внутреннего сгорания и анализ отечественного опыта / Л. А. Захаров, А. Н. Тарасов [и др.] // Труды НГТУ. – 2015. – № 2. – C. 177–189.

  7. Pouliot H. N., Robinson C. W. and Delameter W. R. (1978). Variable- Displacement Spark-Ignition Engine Final Report. Report, no. SAND77-8299, Sandia Laboratories, Livermore, California.

  8. Reitz, R. D. (2013). Directions in internal combustion engine research Combustion and Flame. – Vol. 160. – № 1. – Р. 1–8.

  9. Stone R. (2012). Introduction to internal combustion engines, Palgrave Macmillan.

Download