Доменно-орієнтована мова опису персоналізованих практичних завдань для інженерних спеціальностей
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5363-2025-3(41)-261-271Ключові слова:
практичні завдання; автоматична генерація; автоматичне оцінювання; персоналізація навчання; формальна граматика; доменно-орієнтована моваАнотація
У роботі представлений опис формальної граматики нової доменно-орієнтованої мови Learning Task Definition Language (LTDL), призначеної для опису структури, етапів, залежностей, параметризації та запуску і налаштування навчальних середовищ для виконання практичних завдань в інженерній освіті. Визначені особливості мови, сфера її застосування. Проведене тестування мови: парсинг тести, лексичне тестування, тестування генерації коду, побудова синтаксичного дерева, визначення непродуктивних та недосяжних символів. Показані можливості візуалізації завдання за допомогою графічного варіанту мови.
Посилання
Liang, Percy & Jordan, Michael & Klein, Dan. (2010). Learning Programs: A Hierarchical Bayesian Approach. Proceedings of the 27th International Conference on Machine Learning (ICML-10), 639-646.
Jiménez, David & Guerrero, Ana-Elena & Prieto-Blazquez, Josep & Conesa, Jordi. (2014). A domain-specific language for Virtual Classrooms. International Journal of Metadata Semantics and Ontologies, 9, 312-323. https://doi.org/10.1504/IJMSO.2014.065444.
Westphal, Oliver. (2020). A Framework for Generating Diverse Haskell-IO Exercise Tasks. Pre-proceedings of the 28th International Workshop on Functional and Logic Programming (WFLP 2020) https://doi.org/10.48550/arXiv.2008.12751.
Westphal, Oliver & Voigtländer, Janis. (2020). Describing Console I/O Behavior for Testing Student Submissions in Haskell. Electronic Proceedings in Theoretical Computer Science,321, 19-36. https://doi.org/10.4204/EPTCS.321.2.
González García, Cristian & Núñez Valdez, Edward & Moreno Ger, Pablo & Gonzalez Crespo, Ruben & Pelayo García-Bustelo, B. & Cueva Lovelle, Juan. (2019). Agile development of quiz-based multiplatform educational games using a Domain-Specific Language. Universal Access in the Information Society. IP. 1-20. https://doi.org/10.1007/s10209-019-00681-y.
Willert, N., Thiemann, J. Template-Based Generator for Single-Choice Questions. (2024). Tech Know Learn, 29, 355-370. https://doi.org/10.1007/s10758-023-09659-5.
Хижняк, А.В., & Пріла, О.А. (2025). Розробка системи автоматизованої генерації та перевірки параметризованих практичних завдань. Технічні науки та технології, (2 (40), 221-233. https://doi.org/10.25140/2411-5363-2025-2(40)-221-233.
Wasowski, A., & Berger, T. (2023). Domain-Specific Languages: Effective Modeling, Automation, and Reuse. Springer.
Ramos-Díaz, J. G., Navarro, I., Silva, J., & Arroyo, G. (2012). Defining DSL design principles for enhancing the requirements elicitation process. Acta Universitaria, 22, 126-133. https://doi.org/ 10.15174/au.2012.352.
Strembeck, M., & Zdun, U. (2009). An Approach for the Systematic Development of Domain-Specific Languages. Software: Practice and Experience (SP&E), 39(15), 1253-1292. http://dx.doi.org/ 10.1002/spe.936.
Mernik M., Heering J., Sloane A.M. (2005). When and how to develop domain-specific languages. ACM Computing Surveys. http://dx.doi.org/10.1145/1118890.1118892.
Стативка, Ю. І. (2023). Формальні мови. Основнi концепти i представлення. КПІ ім. Ігоря Сікорського. https://ela.kpi.ua/items/5f179fe8-05de-4b23-9563-13fd4d24e37e.
Гавриленко С.Ю. (2021). Формальні мови, граматики та автомати. НТУ ХПІ. https://repository. kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/5847efdd-6ff5-4f7f-9de8-6f6555ad4cc0/content.
Хижняк, А., & Казимир, В. (2025). Узагальнена класифікація рівнів персоналізації практичних завдань в іт- освіті. Наука і техніка сьогодні, (7(48)). https://doi.org/10.52058/2786-6025-2025-7(48)-1932-1949.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.