Доменно-орієнтована мова опису персоналізованих практичних завдань для інженерних спеціальностей

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5363-2025-3(41)-261-271

Ключові слова:

практичні завдання; автоматична генерація; автоматичне оцінювання; персоналізація навчання; формальна граматика; доменно-орієнтована мова

Анотація

У роботі представлений опис формальної граматики нової доменно-орієнтованої мови Learning Task Definition Language (LTDL), призначеної для опису структури, етапів, залежностей, параметризації та запуску і налаштування навчальних середовищ для виконання практичних завдань в інженерній освіті. Визначені особливості мови, сфера її застосування. Проведене тестування мови: парсинг тести, лексичне тестування, тестування генерації коду, побудова синтаксичного дерева, визначення непродуктивних та недосяжних символів. Показані можливості візуалізації завдання за допомогою графічного варіанту мови.

 

Біографії авторів

Андрій Хижняк, Національний університет «Чернігівська політехніка»

аспірант, старший викладач кафедри інформаційних та комп’ютерних систем

 

Володимир Казимир, Національний університет «Чернігівська політехніка»

доктор технічних наук, професор, професор кафедри інформаційних та комп’ютерних систем

 

 

Посилання

Liang, Percy & Jordan, Michael & Klein, Dan. (2010). Learning Programs: A Hierarchical Bayesian Approach. Proceedings of the 27th International Conference on Machine Learning (ICML-10), 639-646.

Jiménez, David & Guerrero, Ana-Elena & Prieto-Blazquez, Josep & Conesa, Jordi. (2014). A domain-specific language for Virtual Classrooms. International Journal of Metadata Semantics and Ontologies, 9, 312-323. https://doi.org/10.1504/IJMSO.2014.065444.

Westphal, Oliver. (2020). A Framework for Generating Diverse Haskell-IO Exercise Tasks. Pre-proceedings of the 28th International Workshop on Functional and Logic Programming (WFLP 2020) https://doi.org/10.48550/arXiv.2008.12751.

Westphal, Oliver & Voigtländer, Janis. (2020). Describing Console I/O Behavior for Testing Student Submissions in Haskell. Electronic Proceedings in Theoretical Computer Science,321, 19-36. https://doi.org/10.4204/EPTCS.321.2.

González García, Cristian & Núñez Valdez, Edward & Moreno Ger, Pablo & Gonzalez Crespo, Ruben & Pelayo García-Bustelo, B. & Cueva Lovelle, Juan. (2019). Agile development of quiz-based multiplatform educational games using a Domain-Specific Language. Universal Access in the Information Society. IP. 1-20. https://doi.org/10.1007/s10209-019-00681-y.

Willert, N., Thiemann, J. Template-Based Generator for Single-Choice Questions. (2024). Tech Know Learn, 29, 355-370. https://doi.org/10.1007/s10758-023-09659-5.

Хижняк, А.В., & Пріла, О.А. (2025). Розробка системи автоматизованої генерації та перевірки параметризованих практичних завдань. Технічні науки та технології, (2 (40), 221-233. https://doi.org/10.25140/2411-5363-2025-2(40)-221-233.

Wasowski, A., & Berger, T. (2023). Domain-Specific Languages: Effective Modeling, Automation, and Reuse. Springer.

Ramos-Díaz, J. G., Navarro, I., Silva, J., & Arroyo, G. (2012). Defining DSL design principles for enhancing the requirements elicitation process. Acta Universitaria, 22, 126-133. https://doi.org/ 10.15174/au.2012.352.

Strembeck, M., & Zdun, U. (2009). An Approach for the Systematic Development of Domain-Specific Languages. Software: Practice and Experience (SP&E), 39(15), 1253-1292. http://dx.doi.org/ 10.1002/spe.936.

Mernik M., Heering J., Sloane A.M. (2005). When and how to develop domain-specific languages. ACM Computing Surveys. http://dx.doi.org/10.1145/1118890.1118892.

Стативка, Ю. І. (2023). Формальні мови. Основнi концепти i представлення. КПІ ім. Ігоря Сікорського. https://ela.kpi.ua/items/5f179fe8-05de-4b23-9563-13fd4d24e37e.

Гавриленко С.Ю. (2021). Формальні мови, граматики та автомати. НТУ ХПІ. https://repository. kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/5847efdd-6ff5-4f7f-9de8-6f6555ad4cc0/content.

Хижняк, А., & Казимир, В. (2025). Узагальнена класифікація рівнів персоналізації практичних завдань в іт- освіті. Наука і техніка сьогодні, (7(48)). https://doi.org/10.52058/2786-6025-2025-7(48)-1932-1949.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-15

Як цитувати

Хижняк, А. ., & Казимир, В. . (2025). Доменно-орієнтована мова опису персоналізованих практичних завдань для інженерних спеціальностей. Технічні науки та технології, (3 (41), 261–271. https://doi.org/10.25140/2411-5363-2025-3(41)-261-271

Номер

Розділ

ІНФОРМАЦІЙНО-КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ