РЕСУРСООЩАДНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИРОБНИЦТВА ДЕТАЛЕЙ МАШИН

Автор(и)

Ключові слова:

ресурсоощадні технології, полімерні та металополімерні зірочки, шестерні, ланцюги

Анотація

Актуальність теми дослідження. Більшість машин потребує вдосконалення їхніх приводів для зниження матеріаломісткості та енергоспоживання під час розгону і гальмування приводних деталей. На виготовлення таких деталей приводів, як шестерні, зірочки, ланцюги, витрачається третина і більше трудовитрат, необхідних для виробництва механізмів і машин. Тому є актуальною проблема зниження матеріаломісткості та енергоспоживання приводів застосуванням полімерних композитів для виробництва деталей машин. Постановка проблеми. Розробка і освоєння технологічних процесів по зниженню матеріаломісткості та енергопоспоживання приводів машин шляхом застосування полімерних матеріалів замість металевих. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Ефективність застосування полімерних композитів для виготовлення полімерних деталей машин продемонстрована наявним досвідом експлуатації приводів, оснащених такими деталями, як за рубежем, так і у вітчизняному машинобудуванні. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Філософія конструювання і технології виготовлення полімерних деталей машин на конкретних прикладах розроблених конструкцій. Мета статті. Розгляд розроблених і виготовлених типів зірочок, шестерен і ланцюгів з полімерних композитів з погляду їх конструювання і технології виготовлення. Виклад основного матеріалу. Розглянуті деталі машин, які розроблені і виробляються за ресурсоощадними технологіями для машинобудування, і можуть бути застосовані в ланцюгових та зубчастих приводах, що є частиною механізмів роботів, поліграфічних, текстильних, харчопереробних та інших машин. Дані деякі типи полімерних і металополімерних ланцюгів, зірочок, шестерен. Представлені інтегровані конструкції, виготовлення та функціонування деталей машин з полімерних композитів. Висновки відповідно до статті. Застосування інтегрованих конструкцій полімерних деталей машин і їх виробництво за одну технологічну операцію литвом під тиском на термопластавтоматах дає можливість кардинально (в рази, а не на відсотки) знизити трудомісткість виробництва деталей машин, отримуючи при цьому ряд переваг конструктивного, технологічного та експлуатаційного характеру.

Біографія автора

Oleg Pilipenko, Chernihiv National University of Technology

Doctor of Technical Sciences, Professor

Посилання

Phrolov, K. V. (1984). Metody sovershenstvovaniia mashin i sovremennye problemy mashinovedeniia [Methods of perfecting machines and modern problems of mechanical engineering]. Мoscow: Mashinostroenie [in Russian].

Pilipenko, O. I. (2017). Zhepnye peredatchi i privody (dinamitcheskii podchod, novye materialy i technologii) [Chain transmissions and drives (dynamic approach, new materials and technologies)]. Chernigov: Desna [in Russian].

Tietz, J. (1974). Belastbarkeit von Maschinenelementen aus Thermoplastischen Kunststoffen. Maschinenmarkt, 70 (80), 1362–1366 [in Germany].

Gunter, E. (1979). Berechnen von Bauteilen aus Thermoplastischen Polymerwerkstoffen. VDI-Z, 9 (121), 179–190 [in Germany],

Starjinskij, V. E., Pharberov, A. M., Plesezhkij, S. S. et.al. (1992). Totchnye plastmassovye detali i technologija ih polutchenija [Exact plastic elements and technology of their receiving]. Мinsk: Navuka i technika [in Russian].

Wolverton, M.P., Theberge J.E., McCadden K.L. (1983). How Plastic Composites Wear at High Temperatures. Machine Design, Februery 10.

##submission.downloads##

Як цитувати

Pilipenko, O. (2018). РЕСУРСООЩАДНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИРОБНИЦТВА ДЕТАЛЕЙ МАШИН. Технічні науки та технології, (1(11), 048–057. вилучено із http://tst.stu.cn.ua/article/view/135306

Номер

Розділ

ІНТЕГРОВАНІ ТЕХНОЛОГІЇ МАШИНОБУДУВАННЯ ТА АВТОТРАНСПОРТУ