АНАЛІЗ АСПЕКТІВ, ЩО ВИЗНАЧАЮТЬ ВИБІР СИСТЕМИ ПРИВОДА ДЛЯ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ, ЩО ПРИВОДИТЬСЯ В РУХ СТИСНЕНИМ ПОВІТРЯМ

Автор(и)

  • Peter Tuleja Technical university in Kosice, Словаччина
  • Michal Demko Technical university in Kosice, Словаччина

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5363-2018-4(14)-101-108

Ключові слова:

система приводу, транспортний засіб, стиснене повітря, пневматичні компоненти, витрата, потужність, сила, крутний момент

Анотація

Актуальність теми дослідження. Діяльність в області проектування приводів стисненого повітря є предметом дослідження альтернативних джерел енергії для автомобільного приводу. Конкурс, згаданий у цій статті, покликаний стимулювати університети і старшокласників до досягнення матеріальних результатів у цій галузі досліджень. Ці дії приносять нові, іноді нетрадиційні рішення проблем, які можуть потенційно привести до рішень, що можуть застосовуватися в технічній практиці.

Постановка проблеми. Метою цієї статті було намітити можливі шляхи реалізації вузла приводу транспортного засобу, який приводиться в рух стисненим повітрям. На основі аналізу найбільш часто використовуваних способів вирішення цієї проблеми в статті вказується напрямок розвитку такого приводу.

Аналіз останніх досліджень і публікацій. Дослідження в цій сфері полягають у розробці приводу, який дозволяв би динамічне водіння при низькому споживанні стисненого повітря. Це вимагає ідеального засвоєння теоретичних знань про рециркуляції в стиснутому газі, а також оптимізації енергетичних параметрів агрегату шляхом відповідної конструкції основного конструктивного елемента - лінійного пневматичного привода.

Виділення недосліджених частин загальної проблеми. У статті проаналізовано тільки одну групу перетворюючих механізмів, які дозволяють створити приводний агрегат на стисненому повітрі.

Постановка завдання. Метою дослідження є забезпечення теоретичної та математичної основи для визначення оптимальних параметрів самохідного агрегату з двигуном на стиснутому повітрі, а також його застосування для створення нових транспортних засобів для змагань.

Виклад основного матеріалу. Основний матеріал для створення статті було взято з дипломної роботи співавтора статті [3], з конкурсних пропозицій та інших джерел, доступних у бібліотеці, і журнальних матеріалів, а також з підготовлених навчальних матеріалів для студентів Технічного університету Кошице, Словаччина.

Висновки відповідно до статті. Стаття веде до визначення підходящої концепції перетворення лінійного руху пневматичного приводу у обертальний з метою досягнення найкращих результатів у наступному році на Міжнародному конкурсі пневматичних автомобілів Aventics. 

Біографії авторів

Peter Tuleja, Technical university in Kosice

Eng., PhD, assistant professor

Michal Demko, Technical university in Kosice

student

Посилання

Air Volution Ltd : MDI Compressed Air Engine. [online]. [cit. 2018-05-07]. Available on the Internet: http://www.air-volution.com.au/technology/compressed-air-engine/

Aventics Hungary Kft.: Announcement and rules, XII. International Aventics Pneumobile Competition 2019 – powered by Emerson, Available on the Internet: http://en.pneumobil.hu/pneumobile_2019/announcement_and_rules/announcement_and_rules_2019

Demko, M., Tuleja P.: Analýza hnacej sústavy pre vozidlo poháňané stlačeným vzduchom (Analysis of drive system for a vehicle powered by compressed air). Bachelor thesis. Technical university of Košice, Košice 2018, 50 pp., (in Slovak)

Hajda, J.: Evolventní ozubení. [online]. [cit. 2018-05-10] (in Czech). Available on the Internet: http://forum.strojirenstvi.cz/download/file.php?id=83674

Hajduk, M., Tuleja, P.: ZÁKLADY PNEUMATICKÝCH MECHANIZMOV I.: Výroba, úprava a rozvod stlačeného vzduchu a vákua, Technická univerzita v Košiciach, Košice 2013, ISBN 978-80-553-1605-5, (in Slovak)

Navrátil, L., Ranuš, M.: Analýza a optimalizace pneumatického systému závodního pneumobilu. Bachelor thesis. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, Brno 2016. (in Czech)

Palko, M., Tuleja, P.: Návrh experimentálneho vozidla poháňaného stlačeným vzduchom (Design of an experimental compressed air powered vehicle). Diploma thesis. Technical university of Košice, Košice 2018, 70 pp., (in Slovak)

Pneumobil.hu: Gallery. [online]. [cit. 2018-05-10]. Available on the Internet: http://en.pneumobil.hu/introduction/history

Profile cylinder ISO 15552, Series PRA, Datasheet. Available on the Internet: https://www.aventics.com/pneumatics-catalog/Configuration/?Language=en&Variant= internet&file=en/pdf/PDF_p8771_en.pdf

Sodolák, M., Nevrlý, J.: Teoretické řešení pneumobilu. Diploma thesis. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, Brno 2011 (in Czech).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-24

Як цитувати

Tuleja, P., & Demko, M. (2021). АНАЛІЗ АСПЕКТІВ, ЩО ВИЗНАЧАЮТЬ ВИБІР СИСТЕМИ ПРИВОДА ДЛЯ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ, ЩО ПРИВОДИТЬСЯ В РУХ СТИСНЕНИМ ПОВІТРЯМ. Технічні науки та технології, (4(14), 101–108. https://doi.org/10.25140/2411-5363-2018-4(14)-101-108