АНАЛІЗ АСПЕКТІВ, ЩО ВИЗНАЧАЮТЬ ВИБІР СИСТЕМИ ПРИВОДА ДЛЯ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ, ЩО ПРИВОДИТЬСЯ В РУХ СТИСНЕНИМ ПОВІТРЯМ
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5363-2018-4(14)-101-108Ключові слова:
система приводу, транспортний засіб, стиснене повітря, пневматичні компоненти, витрата, потужність, сила, крутний моментАнотація
Актуальність теми дослідження. Діяльність в області проектування приводів стисненого повітря є предметом дослідження альтернативних джерел енергії для автомобільного приводу. Конкурс, згаданий у цій статті, покликаний стимулювати університети і старшокласників до досягнення матеріальних результатів у цій галузі досліджень. Ці дії приносять нові, іноді нетрадиційні рішення проблем, які можуть потенційно привести до рішень, що можуть застосовуватися в технічній практиці.
Постановка проблеми. Метою цієї статті було намітити можливі шляхи реалізації вузла приводу транспортного засобу, який приводиться в рух стисненим повітрям. На основі аналізу найбільш часто використовуваних способів вирішення цієї проблеми в статті вказується напрямок розвитку такого приводу.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Дослідження в цій сфері полягають у розробці приводу, який дозволяв би динамічне водіння при низькому споживанні стисненого повітря. Це вимагає ідеального засвоєння теоретичних знань про рециркуляції в стиснутому газі, а також оптимізації енергетичних параметрів агрегату шляхом відповідної конструкції основного конструктивного елемента - лінійного пневматичного привода.
Виділення недосліджених частин загальної проблеми. У статті проаналізовано тільки одну групу перетворюючих механізмів, які дозволяють створити приводний агрегат на стисненому повітрі.
Постановка завдання. Метою дослідження є забезпечення теоретичної та математичної основи для визначення оптимальних параметрів самохідного агрегату з двигуном на стиснутому повітрі, а також його застосування для створення нових транспортних засобів для змагань.
Виклад основного матеріалу. Основний матеріал для створення статті було взято з дипломної роботи співавтора статті [3], з конкурсних пропозицій та інших джерел, доступних у бібліотеці, і журнальних матеріалів, а також з підготовлених навчальних матеріалів для студентів Технічного університету Кошице, Словаччина.
Висновки відповідно до статті. Стаття веде до визначення підходящої концепції перетворення лінійного руху пневматичного приводу у обертальний з метою досягнення найкращих результатів у наступному році на Міжнародному конкурсі пневматичних автомобілів Aventics.
Посилання
Air Volution Ltd : MDI Compressed Air Engine. [online]. [cit. 2018-05-07]. Available on the Internet: http://www.air-volution.com.au/technology/compressed-air-engine/
Aventics Hungary Kft.: Announcement and rules, XII. International Aventics Pneumobile Competition 2019 – powered by Emerson, Available on the Internet: http://en.pneumobil.hu/pneumobile_2019/announcement_and_rules/announcement_and_rules_2019
Demko, M., Tuleja P.: Analýza hnacej sústavy pre vozidlo poháňané stlačeným vzduchom (Analysis of drive system for a vehicle powered by compressed air). Bachelor thesis. Technical university of Košice, Košice 2018, 50 pp., (in Slovak)
Hajda, J.: Evolventní ozubení. [online]. [cit. 2018-05-10] (in Czech). Available on the Internet: http://forum.strojirenstvi.cz/download/file.php?id=83674
Hajduk, M., Tuleja, P.: ZÁKLADY PNEUMATICKÝCH MECHANIZMOV I.: Výroba, úprava a rozvod stlačeného vzduchu a vákua, Technická univerzita v Košiciach, Košice 2013, ISBN 978-80-553-1605-5, (in Slovak)
Navrátil, L., Ranuš, M.: Analýza a optimalizace pneumatického systému závodního pneumobilu. Bachelor thesis. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, Brno 2016. (in Czech)
Palko, M., Tuleja, P.: Návrh experimentálneho vozidla poháňaného stlačeným vzduchom (Design of an experimental compressed air powered vehicle). Diploma thesis. Technical university of Košice, Košice 2018, 70 pp., (in Slovak)
Pneumobil.hu: Gallery. [online]. [cit. 2018-05-10]. Available on the Internet: http://en.pneumobil.hu/introduction/history
Profile cylinder ISO 15552, Series PRA, Datasheet. Available on the Internet: https://www.aventics.com/pneumatics-catalog/Configuration/?Language=en&Variant= internet&file=en/pdf/PDF_p8771_en.pdf
Sodolák, M., Nevrlý, J.: Teoretické řešení pneumobilu. Diploma thesis. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, Brno 2011 (in Czech).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Чернігівський національний технологічний університет, 2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.