ГЕОІНФОРМАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ПРІОРИТЕТНОСТІ ЧИЩЕННЯ СЕГМЕНТІВ ВУЛИЧНО-ДОРОЖНЬОЇ МЕРЕЖІ ЗА КРИТЕРІЄМ ІНТЕНСИВНОСТІ РУХУ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ

Автор(и)

  • Ігор Валентинович Корнієнко Чернігівський національний технологічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0001-9105-0780
  • Олексій Іванович Терещук Чернігівський національний технологічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0001-6433-9351
  • Світлана Петрівна Корнієнко Чернігівський національний технологічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-9162-1229

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5363-2018-4(14)-238-247

Ключові слова:

прибирання вулично-дорожньої мережі, пріоритет сегментів, громадський транспорт, зимовий період.

Анотація

Актуальність теми дослідження. Своєчасне прибирання вулично-дорожньої мережі міста в зимовий період потребує великої кількості прибиральної техніки. Нестача техніки призводить до перевищення термінів прибирання, а її надлишок – до перевитрат ресурсів, простоїв та втрати рентабельності підприємства. Оптимізація маршрутів прибирання вулично-дорожньої мережі міста за умов обмеженого парку техніки дозволить максимізувати міській та пасажирській трафік у місті.

Постановка проблеми. В умовах обмеження парку прибиральної техніки необхідно визначити найважливіші вулиці, першочергове прибирання яких забезпечить максимальну пропускну здатність та пасажиропотік вулично-дорожньої мережі міста.

Аналіз останніх досліджень та публікацій. У більшості праць, нормативних документів і методик питання пріоритетності порядку зимового чищення визначаються переважним чином категорією вулиці, при цьому питання забезпечення трафіку громадського транспорту, а відповідно, і міського пасажиропотоку не розглядаються.

Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Максимізація пропускної здатності вулично-дорожньої мережі потребує рекласифікації вулиць за пріоритетністю та інтенсивністю прибирання, що в подальшому дозволить оптимізувати схему маршрутів зимової прибиральної техніки.

Постановка завдання. Коригування пріоритетності чищення сегментів вулично-дорожньої мережі в зимовий період за критерієм інтенсивності руху громадського транспорту.

Виклад основного матеріалу. Розглянуто питання встановлення черговості чищення вулично-дорожньої мережі міста під час зимового механізованого прибирання за показником інтенсивності транспорту громадського руху. Обґрунтовано критерій встановлення пріоритету сегментів вулично-дорожньої мережі. Сформована картограма черговості прибирання сегментів вулично-дорожньої мережі міста Чернігова.

Висновки відповідно до статті. Одержана картограма пріоритетності сегментів вулично-дорожньої мережі, яка сформована за показником інтенсивності руху громадського транспорту, є основою для корегування маршрутів прибиральної техніки. Врахування чинника громадського транспорту при ліквідації зимової негоди дозволить збільшити загальний міський пасажиропотік.

Біографії авторів

Ігор Валентинович Корнієнко, Чернігівський національний технологічний університет

кандидат технічних наук, доцент

Олексій Іванович Терещук, Чернігівський національний технологічний університет

кандидат технічних наук, доцент

Світлана Петрівна Корнієнко, Чернігівський національний технологічний університет

кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Технічні правила ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів [Електронний ресурс] : Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.02.2012 № 54. – Режим доступу : zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0365-12.

Методичні рекомендації з прибирання території об’єктів благоустрою населених пунктів [Електронний ресурс] : Наказ Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 07.07.08 № 213. Режим доступу : blagoustriy.info/media/ legislation/10082b78-62d1-4e97-b971-00ce91349f17.doc.

Обґрунтування методики визначення вихідних параметрів для оптимізації мережі механізованого прибирання вулиць населеного пункту / І. Корнієнко, С. Корнієнко, А. Кошма, О. Богукалець, В. Ярова // Технічні науки та технології : науковий журнал. – 2017. – № 3 (9). – С. 179-188

Коригування статистичних показників погодних умов для зимового періоду чищення вулично-дорожньої мережі з використанням даних веб-ресурсу / І. Корнієнко, О. Терещук, С. Корнієнко, А. Кошма // Технічні науки та технології : науковий журнал. – 2017. – № 4 (10). – С. 255-265.

Обґрунтування та розробка моделі мережі прибирання доріг та вулиць міста Чернігова / О. І. Терещук [та ін.]. – Чернігів, 2017. – 376 с. – Деп. в Управлінні ЖКГ Чернігівської міської ради.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-24

Як цитувати

Корнієнко, І. В., Терещук, О. І., & Корнієнко, С. П. (2021). ГЕОІНФОРМАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ПРІОРИТЕТНОСТІ ЧИЩЕННЯ СЕГМЕНТІВ ВУЛИЧНО-ДОРОЖНЬОЇ МЕРЕЖІ ЗА КРИТЕРІЄМ ІНТЕНСИВНОСТІ РУХУ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ. Технічні науки та технології, (4(14), 238–247. https://doi.org/10.25140/2411-5363-2018-4(14)-238-247

Номер

Розділ

ТЕХНОЛОГІЇ БУДІВНИЦТВА ТА ПРИРОДОЗНАВСТВО