ПРОЕКТУВАННЯ РОБОТИЗОВАНОЇ РОБОЧОЇ СТАНЦІЇ НА БАЗІ РОБОТА З ДВОМА МЕХАНІЧНИМИ РУКАМИ
Ключові слова:
робот, програмування, освіта, логотипАнотація
Актуальність теми дослідження. Використання роботів з двома механізованими руками на різних заводах підвищує ефективність виробництва або складання. Розробка роботизованої робочої станції підвищує компетентність студентів у галузі програмування роботів. Проведення занять для студентів на робочих місцях, оснащених дворукими роботами, збільшує їх зайнятість на ринку праці.
Постановка проблеми. Необхідно розробити навчальне робоче місце для складання, обладнане роботом з двома механізованими руками. Захоплення об'єкта здійснюється електричними захватами Schunk, можливе регулювання сили затискання. Це дозволить навчитись студентам створювати оптимальну програму роботи робота відповідно до індивідуальних вимог.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Питання про використання робототехніки у промисловості є дуже актуальним. Оснащення промислових роботів з двома механізованими руками спеціальними датчиками, підвищує безпеку роботи на робочих місцях, де одночасно працює декілька роботів.
Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Підвищення кваліфікації студентів з програмування промислових роботів, покращує їх можливості працевлаштування. Водночас це створює умови для підтримки зростання національної економіки у найближчому майбутньому.
Постановка завдання. Метою дослідження є розробка робота, щоб студенти мали можливість використовувати творчий підхід для вирішення заданої проблеми. У той же час використання логотипу факультету у якості моделі для складання збільшить соціальну обізнаність усього університету.
Виклад основного матеріалу. Розповсюдження дворуких роботів та підготовка працівників до їх програмування, обслуговування та експлуатації забезпечать розвиток робототехніки та полегшить ручну роботу. Це також сприятиме збільшенню частки виробництва та розміщенню продукції з більш високою доданою вартістю.
Висновки відповідно до статті. У статті описано проектування, виробництво, програмування та введення в експлуатацію роботизованого робочого місця для освітніх цілей. Робоче місце оснащене дворуким роботом Yaskawa та парою електричних захватів Schunk. Метою роботи є розробка процесу складання та демонтажу, який би демонстрував можливості роботи дворуких роботів. Роботизована робоча станція дозволяє здійснювати програмування роботів на виконання послідовних дій, наприклад, вставити поворотний циліндр і потім вийняти його в закритому циклі. У якості робочого простору дворукого роботу використовуються спеціальні шаблони, форма яких заснована на початкових шрифтах університету, які складають його логотип. Студенти, які беруть участь у навчальному процесі, зможуть модифікувати програму на основі завдання вчителя та таким чином вдосконалити свої навички роботи з роботизованими станціями.
Посилання
Vagas, M., Balaz, V., Semjon, J., Putala, J. (2016). Methodological process for creation of palletizing – assembly workplace. Technical sciences and technologies: Scientific journal. Vol. 6, no. 4, p. 189-193, ISSN 2411-5363.
Semjon, J., Kostka, J., Mako, P. (2019). Nбvrh a optimalizбcia robotizovanej vэrobnej linky. ATP journal: priemyselnб automatizбcia a informatika. Bratislava (Slovensko): HMH Roč. 26, č. 4, s. 44-46. ISSN 1335-2237, [in Slovak].
Semjon, J. (2018). Design of robotised workstation for handling concrete products. Scientific Letters of Academic Society of Michal Baludansky. Košice (Slovensko) , Roč. 6, č. 6A, s. 90-94, ISSN 1338-9432, [in Slovak].
Yaskawa. Retrieved from https://www.motoman.com/en-us/products/robots/industrial/assembly-handling/sda-series/sda10d.
Yaskawa. Retrieved from https://www.yaskawa.eu.com/index.php?eID=dumpFile&t=f&f= 11546&token=0ae89d4b680b5867c1e 0cda552dfc6eff9ce3529.
Schunk. Retrieved from https://schunk.com/de_en/gripping-systems/series/ezn/.
Schunk. Retrieved from https://schunk.com/sk_sk/uchopovacie-systemy/product/2493-0306095-pg-70/.
Vagas, M. (2017). Metodika navrhovania robotizovanйho pracoviska pre paletizбciu. Automa-tizбcia a robotika v 21. storočн. - Košice : TU, s. 38-43, ISBN 978-80-553-2820-1, [in Slovak].
TUKE. Retrieved from http://www.tuke.sk/wps/wcm/connect/d4178da6-0e7f-43f4-8548-85c39e208fdd/dizajn_manual_tuke_1_cast.pdf?MOD=AJPERES&CVID=mC0CTeg&CVID=mC0CTeg&CVID=mC0CTeg.
Sukop, M., et al. (2017). Robot ABB IRB 360 applications in the learning process. Journal of Automation and Control. Vol. 5, no. 2, p. 73-75, ISSN 2372-3033.
Balaz, V., Vagas, M. (2017). Programming of robots for education of teachers at secondary vocational schools in CAD systems. Journal of Technology and Exploitation in Mechanical Engineering. Vol. 3, no. 2, p. 12-16, ISSN 2451-148X.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Чернігівський національний технологічний університет, 2015
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.