Проєктування процесу обробки на робочом місці з роботом ABB та модульним конвеєром

Автор(и)

  • Jan Semjon Technical University of Kosice, Slovenia
  • Martin Fufal Technical University of Kosice, Slovenia
  • Martin Kocan Technical University of Kosice, Slovenia

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5363-2020-3(21)-112-119

Ключові слова:

піддон, робот, програмування, конвеєр

Анотація

Актуальність дослідження. Наразі використання роботизованих операцій Pick & Place у промисловості набуває дедалі більшого значення завдяки збільшенню продуктивності праці на робочому місці. Впровадження таких робототехнічних робочих місць у харчовій промисловості, де необхідно обробляти велику кількість продуктів, дозволяє підтримувати конкурентоспроможність виробників даної продукції. Можливість проводити демонстрації та тренінги на робочих місцях, які не є безпосередньо частиною виробництва, дозволяє студентам та робітникам випробувати ці процеси без необхідності зупиняти виробництво.

Постановка проблеми. Метою є розробка функціонального робочого місця, завданням якого буде реалізація демонстрацій роботи на робототехнічному робочому місці. Спроектоване робоче місце також може викристовуватись у навчальному процесі, де студенти матимуть можливість вдосконалити свої знання з програмування завдань Pick & Place з використанням паралельного робота. Одночасно студенти зможуть програмувати логіку руху піддону
на модульному конвеєрі та синхронізувати цей рух із рухом робота.

Аналіз останніх досліджень і публікацій. Автоматизація чи роботизація неможливі без використання сучасних конвеєрних систем. Тому необхідно постійно намагатися вдосконалювати сучасні системи для підвищення їхньої продуктивності при збереженні необхідної якості. Цього можна досягти не тільки за рахунок оптимізації процесів, але й за допомогою сучасних модульних конвеєрних систем.

Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Підвищення компетентності працівників та студентів у програмуванні роботизованих робочих місць покращує їх використання на ринку праці. Цього неможливо досягти лише теоретичною підготовкою, необхідно мати справжні навчальні робочі місця, обладнані відповідною технологією.

Мета дослідження. Метою є проектування робототехнічного робочого місця, що забезпечить збільшення потенціалу співробітників чи студентів та дозволить розвинути їхнє творче мислення. Використання запропонованих об’єктів для маніпуляцій має лише демонстраційний характер і передбачає, що здобувачі вищої освіти самостійно під час навчального процесу запропонують власне конструктивне рішення цієї проблеми.
Виклад основного матеріалу. Впровадження паралельних роботів у різні операції постійно збільшується. Тому підготовка відповідних робітників для оптимального використання робототехнічних робочих місць дуже важлива, враховуючи перехід на Industry 4.0.

Висновки відповідно достатті. Описано модифікацію модульного конвеєра для потреб робототехнічного робочого місця, оснащеного паралельним роботом. Робоче місце оснащене роботом IRB 360/3 - 1130, модульним транспортером Bosch, оснащеним піддонами, і стрічковим транспортером власного виробництва. Паралельний робот
оснащений присоскою, що дозволяє переміщувати деталі вагою до 300 г. Запропонований процес обробки передбачає перенесення деталей у формі куба з модульного на стрічковий конвеєр. При проектуванні робочого місця потрібно було замінити пошкоджений блок управління в модульному конвеєрі, оснастити конвеєр системою додаткових датчиків і запрограмувати робоче місце. Запропоноване робоче місце може бути використано у якості демонстраційного робочого місця в університеті, а також для навчання здобувачів вищої освіти програмуванню роботів та модульних конвеєрів.

Біографії авторів

Jan Semjon, Technical University of Kosice

Associate Professor, PhD

Martin Fufal, Technical University of Kosice

Student of engineering studies

Martin Kocan, Technical University of Kosice

Student of PhD studies

Посилання

Hajduk. M., et al. (2018). Principles of Formation of Flexible Manufacturing Systems, In: Technical Gazette, Vol. 25, No. 3 (2018), s. 649-654, ISSN 1330-365.

Semjon, J., et al. (2018). Comparison of the delta robot ABB IRB 360 properties after collisions, In: Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, Vol. 20, No. 1 (2018), s. 42-46. ISSN 1335-4205.

Delta Parallel Robot. http://www.parallemic.org/Reviews/Review002.html.

ABB IRB 360. https://new.abb.com/products/robotics/en/roboty/irb-360.

Bosch Rexroth. TS-1 Transfer System. 2020. https://www.boschrexroth.com/en/xc/products/product-groups/assembly-technology/topics/transferystems/transfer-system-ts-1/index.

Bosch TS1 Transfer System. version 2018. http://www.boschrexroth.com/various/utilities/medi-

adirectory/index.jsp?publication=NET&language=en-GB&ccat_id=40460&remindCcat=on.

Siemens Simatic S7/300 Manual. 2017. https://cache.industry.siemens.com/dl/files/629/

/att_55794/v1/s7300_module_data_manual_en-US_en-US.pdf.

Semjon, J., et al. (2019). Programovanie priemyselnэch robotov II, 1. vyd. Košice : Technickб univerzita v Košiciach. 2019. 126 s. [CD-ROM]. ISBN 978-80-553-3418-9.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-09-30

Як цитувати

Semjon, J., Fufal, M., & Kocan, M. (2020). Проєктування процесу обробки на робочом місці з роботом ABB та модульним конвеєром. Технічні науки та технології, (3(21), 112–119. https://doi.org/10.25140/2411-5363-2020-3(21)-112-119