МАТЕМАТИЧНІ МОДЕЛІ ДИНАМІКИ МОРСЬКИХ ОБ’ЄКТІВ ПРИ ХИТАВИЦІ

Автор(и)

  • Олена Дакі Державний університет інфраструктури та технологій https://orcid.org/0000-0003-3932-462X
  • Роман Гімпель Дунайський інститут водного транспорту Державного університету інфраструктури та технологій https://orcid.org/0000-0003-0546-6654
  • Віталій Ткаченко Дунайський інститут водного транспорту Державного університету інфраструктури та технологій https://orcid.org/0000-0002-9142-0515
  • Ольга Бажак Дунайський інститут водного транспорту Державного університету інфраструктури та технологій https://orcid.org/0000-0003-0598-5235

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5363-2021-1(23)-232-238%20

Ключові слова:

гідродинаміка; зони релаксації; модель; морський об’єкт; хитавиця

Анотація

У статті розроблено математичну модель для розв’язання комплексної задачі гідродинаміки та динаміки морських об'єктів довільної форми на хитавиці. Для моделювання гідродинаміки судна на хвилюванні доцільно використовувати математичні моделі єдиного двохфазного середовища повітря – вода. Такі моделі дозволять ефективно моделювати структуру потоку навколо морських об'єктів та коректно враховувати сили, які діють з боку в’язкого середовища для математичного моделювання руху вільного тіла в рідині. Модель хвилювання побудована з використанням функцій релаксацій на границях чисельного басейну, параметри якого були обґрунтовані в процесі проведення серії розрахунків з варіюванням розмірів розрахункових сіток.

Біографії авторів

Олена Дакі , Державний університет інфраструктури та технологій

доктор технічних наук, доцент

Роман Гімпель , Дунайський інститут водного транспорту Державного університету інфраструктури та технологій

кандидат технічних наук, доцент

Віталій Ткаченко , Дунайський інститут водного транспорту Державного університету інфраструктури та технологій

старший викладач

Ольга Бажак , Дунайський інститут водного транспорту Державного університету інфраструктури та технологій

асистент

Посилання

Кочин Н. Е. Введение в теоретическую гидромеханику. Москва : Гостехтеоритиздат, 1932. 418 с.

Хаскинд М. Д. Гидродинамическая теория качки корабля на волнении. ПММ. 1946. Т. Х. Вып. 1. С. 3-37.

Journee, J.M.J. & Massie, W.W. 2001. Offshore Hydromechanics. Delft University of Technology.

Luquet, Romain & Alessandrini, B., Ferrant, P., Gentaz, L. (2004). Simulation of the viscous Flow past a Ship in Waves using the SWENSE Approach.

Lin P., Liu P.L.-F. Internal wave-maker for Navier-Stokes equations models. J. Waterway Port Coastaland Ocean Eng. 1999. Vol. 125. № 4. Pp. 207-215.

Lin P., KarunarathnaS.A.S. Numerical study of solitary wave interaction with porous breakwaters. J. Waterway Port Coastal Ocean Eng. 2007. Vol. 133. № 5. Pp. 352-363.

Шахверди Г.Г. Исследование ударного взаимодействия твёрдых тел с жидкостью потенциальным методом конечных элементов. Казань, 2005. Том 1. Изд-во Казанского ун-та, С. 110–118.

Pope S.B. Turbulent flow. Cambridge Uni. Press, 2005. P. 771.

Carrica P., Wilson R., Stern F. Single-phase level set method for unsteady viscous free surface flows. Mecanica Computacional. 2004. V. XXIII. Pp. 1613-1631.

H. Rusche, Computational fluid dynamics of dispersed two-phase flows at high phase fractions (Ph.D. thesis), Imperial College of Science, Technology and Medicine, 2002.

F. Menter. Two-equation eddy-viscosity turbulence models for engineering applications. AIAAJ. 1994. № 32. Pp. 1598-1605.

Елизарова Т. Г. Численное моделирование колебаний жидкости в топливных баках. Математическое моделирование. 2013. Т. 25, № 3. С. 75–88.

R.K.C. Chan, A generalized arbitrary Lagrangian–Eulerian method for incompressible flows with sharp interfaces. J. Comput. Phys. 1975. № 17. Рр. 311–331.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-02

Номер

Розділ

БУДІВНИЦТВО ТА ГЕОДЕЗІЯ