ІМІТАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ПОСЛУГИ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ В ПРОГРАМНО-КОНФІГУРОВАНИХ МЕРЕЖАХ SDN В УМОВАХ ОБМЕЖЕНИХ РЕСУРСІВ МОБІЛЬНОГО ТЕРМІНАЛУ 5G

Автор(и)

  • Володимир Тігарев Інститут промислових технологій, дизайну і менеджменту, Державний університет «Одеська політехніка», Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8492-6633
  • Юлія Бабич Інститут промислових технологій, дизайну і менеджменту, Державний університет «Одеська політехніка», Ukraine https://orcid.org/0000-0001-9966-2810
  • Олексій Лопаков Інститут промислових технологій, дизайну і менеджменту, Державний університет «Одеська політехніка», Ukraine https://orcid.org/0000-0001-6307-8946
  • Володимир Космачевський Інститут промислових технологій, дизайну і менеджменту, Державний університет «Одеська політехніка», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-3234-2297
  • Юлія Барчанова Institute of Industrial Technologies, Design and Management of Odessa Polytechnic State University, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-9020-0967

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5363-2021-3(25)-164-178

Ключові слова:

Віртуальна Реальність (VR); D2D (Device-to-Device); 5G; час обробки запиту сервером; система масового обслуговування M / G / 1; формула Поллачека-Хинчина; кругова затримка RTT; Інтернет Речей, багаторівнева система граничних обчислень (ММ-MEC)

Анотація

Основна ідея віртуальної реальності полягає в накладенні тексту, графіки, аудіо, відео, сенсорних даних і відчуттів поверх існуючих об'єктів навколишнього світу в режимі реального часу. Тому відмінною рисою віртуальної
реальності є поєднання реальних і віртуальних об'єктів в єдиному просторі, що часто називають новим поняттям
«гібридна» реальність, під яким розуміють тривимірне сприйняття об'єктів і наявність інтерактивності, що призводить до високих вимог до затримки передачі по мережі зв'язку.
У цій статті розроблена ієрархічна структура розміщення даних у системі обслуговування віртуальної реальності і досліджуються переваги використання даної структури. Досить велика кількість додатків віртуальної реальності засновано на розпізнаванні об'єктів в оточенні користувача, тобто в поле його зору. Запропонована нова
структура системи надання послуг віртуальної реальності (VR) на основі модифікованої багаторівневої системи граничних обчислень, що використовує технологію взаємодії D2D (Device-to-Device).
В основі мереж 5G лежать занадто щільні мережі з ультра малими затримками (τ <1мс.). Останнім часом вимоги до ультрамалих затримок були доповнені вимогами щодо ультрависокої надійності, в результаті чого з'явилися мережі з ультрависокої надійністю і ультра малими затримками URLLC (Ultra Reliable and Low Latency Communications.
У статті розробляється і досліджується комплекс моделей і методів для віртуальної реальності, що включає
в себе моделі послуг VR, взаємодії основних елементів при наданні послуг VR, модель мобільного користувача послуги
VR, в якій користувач представлений як система масового обслуговування, що дозволяє оцінити потоки і інформацію,
яка надходить до системи масового обслуговування.

Біографії авторів

Володимир Тігарев, Інститут промислових технологій, дизайну і менеджменту, Державний університет «Одеська політехніка»

кандидат технічних наук, доцент кафедри інформаційних технологій проектування та дизайну

Юлія Бабич, Інститут промислових технологій, дизайну і менеджменту, Державний університет «Одеська політехніка»

кандидат технічних наук, доцент кафедри Інформаційних технологій проектування та дизайну

Олексій Лопаков, Інститут промислових технологій, дизайну і менеджменту, Державний університет «Одеська політехніка»

старший викладач кафедри інформаційних технологій проектування та дизайну

Володимир Космачевський, Інститут промислових технологій, дизайну і менеджменту, Державний університет «Одеська політехніка»

асистент кафедри інформаційних технологій проектування та дизайну

Юлія Барчанова, Institute of Industrial Technologies, Design and Management of Odessa Polytechnic State University

Senior Lecturer of Design Information Technologies and Design Department

Посилання

Tom, Dieck M. C., Jung, T. (2015). A theoretical model of mobile augmented reality acceptance in urban heritage tourism. Current Issues in Tourism, (2(21)), 154–174.

Kaklauskas, A., Zavadskas, E. K., Cerkauskas, J., Naimaviciene, J., Ubarte, I., Banaitis, A., Krutinis, M. (2016). Housing health and safety decision support system with augmented reality. The Journal of Innovation Impact, (6(1)), 143–150.

Lema, M. A., Antonakoglou, K., Sardis, F., Sornkarn, N., Condoluci, M., Mahmoodi, T., Dohler, M. (June 2017). 5G case study of Internet of Skills: Slicing the human senses. In Networks and Communications (EuCNC), 2017 European Conference on (pp. 1-6).

Borodin A.S., Kirichek R.V., Borodin A.S. (2017). Industrial Internet of Things architectures. Information technology and telecommunications, 5(4), 49-56.

Agiwal, M., Roy, A., Saxena, N. (2016). Next generation 5G wireless networks: A comprehensive survey. IEEE Communications Surveys & Tuto-rials, 18(3), 1617-1655.

De Oliveira, L. C., de Oliveira Andrade, A., Chagas de Oliveira, E., Soares, A., Cardoso, A., Lamounier, E. (2017). Indoor navigation with mobile augmented reality and beacon technology for wheelchair users. Biomedical & Health Informatics (BHI). Proceedings IEEE EMBS International Conference.

Rashid, Z., Melià-Seguí, J., Pous, R., Peig, E. (2017). Using Augmented Reality and Internet of Things to improve accessibility of people with motor disabilities in the context of Smart Cities. Future Generation Computer Systems, 76, 248-261.

Fokin, S. Yu., Kirichek, R. V. (2016). Review of medical applications, devices and technologies communications of the Internet of Things. Information technology and telecommunications, 4(4), 67–80.

Vong, C.-M., Wong, P.- K., Ma, Z.-Q., Wong, K.-I. (2014). Application of RFID technology and the maximum spanning tree algorithm for solving vehicle emissions in cities on internet of things. Proceedings of the 2014 IEEE World Forum on Internet of Things, WF-IoT (рр. 347-352).

Keil, J., Edler, D., Dickmann, F. (2019). Preparing the HoloLens for user Studies an Augmented Reality Interface for the Spatial Adjustment of Holographic Objects in 3D Indoor Environments. Journal of Cartography and Geographic Information, 69(3), 205–215.

Ryzhkov, A. E., Sivers, M. A., Vorobiev, V. O., Gusarov, A. S., Slyshkov, A. S., Shunkov R. V. (2012). 4G radio access systems and networks: LTE, WiMax. Link.

Futahi, A., Paramonov, A. I., Prokopyev, A. V., Kucheryavy, A. E. (2015). Sensor networks in the heterogeneous zone of a long-term system evolution. Telecommunications, (3), 36–39.

Fettweis, G., Alamouti S. (2014). 5G: Personal Mobile Internet Beyond what Cellular did to Telephony. IEEE Communications Magazine, 52(2), 140–145.

Borodin, A. S., Kucherіavyі, A. E. (2017). Communication networks of the fifth generation as the basis of digital economy. Electrosvіaz, (5), 47–51.

Gimadinov, R. F., Muthanna, A. S., Kucherіavyі, A. E. (2015). Clustering in 5G mobile networks. Partial case mobility. Information technology and telecommunications, 3(2), 44-52.

Aijaz, A., Simsek, M., Dohler, M., Fettweis, G. (2017). Shaping 5G for the Tactile Internet. 5G Mobile Communications, Springer International Publishing (рр. 677–691).

Kleinrock, L. (1979). Queuing Theory. Mechanical engineering.

Fam, V. D., Yulchieva, L. O., Kirichek, R. V. (2016). Research of protocols of interaction of the Internet of things on base of the laboratory stand. Information technology and telecommunications, 4(1), 55–67.

Borodin A. S., Paramonov A. I. (2019). Routing traffic in a wireless network, built on the basis of D2D technologies. Electrosvіaz, (2), 38-44.

Baronti P. et al. (2007). Wireless sensor networks: A survey on the state of the art and the 802.15. 4 and ZigBee standards. Computer communications, 30(7), 1655-1695.

Vikulov, A. S., Paramonov A. I. (2017). Analysis of traffic in a wireless access network standard IEEE 802.11. Proceedings of educational institutions of communication, 3(3), 21-27.

Kumaritova, D. L., Kirichek, R. V. (2016). Review and comparative analysis of LPWAN technologies networks. Information technologies and telecommunications, 4(4), 33.

Moskalenko, T. A., Kirichek, R.V., Borodin, A. S. (2017). Industrial Internet of Things architectures. Information technology and telecommunications, 5(4), 49-56.

Kucherіavyі, A. E., Vybornova, A. I. (2016). Tactile Internet. Collection of scientific articles of the V international scientific-technical and scientific-methodical conference "Actual problems of information telecommunications in science and education" APINO-2016, 1, 6-11.

Tsybakov, B. S. (1999). Teletraffic model based on self-similar random process. Radio Engineering, (5), 24–31.

Kirichek, R. V., Kucherіavyі, A. E., Paramonov A. I., Prokopyev A. V. (2014). The evolution of wireless sensor research networks. Information technology and telecommunications, (4), 29–41.

Cool R. V. Kirichek, Kulik, V. A., Curly, A. E. (2015). Hardware and software complex for testing devices of the Internet of Things. Information technology and telecommunications, (4(12)), 67-76.

Billinghurst, M., Clark, A., Lee, G. (2015). A survey of augmented reality. Foundations and Trends in Human-Computer Interaction, 8(2-3), 73– 272.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-30

Як цитувати

Тігарев, В., Бабич, Ю., Лопаков, О., Космачевський, В., & Барчанова, Ю. (2021). ІМІТАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ПОСЛУГИ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ В ПРОГРАМНО-КОНФІГУРОВАНИХ МЕРЕЖАХ SDN В УМОВАХ ОБМЕЖЕНИХ РЕСУРСІВ МОБІЛЬНОГО ТЕРМІНАЛУ 5G. Технічні науки та технології, (3(25), 164–178. https://doi.org/10.25140/2411-5363-2021-3(25)-164-178

Номер

Розділ

ІНФОРМАЦІЙНО-КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ