Розробка системи керування тягового асинхронного електроприводу на основі нейромережі

Автор(и)

  • Ярослав Кириленко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-0331-617X
  • Богдан Воробйов Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-0264-354X
  • Сергій Сенченко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0002-0486-2471
  • Юрій Кутовий Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0001-7082-7562
  • Лю Хань Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0001-8182-0040

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5363-2023-3(33)-198-204

Ключові слова:

Нейромережева система керування, генетичний алгоритм, асинхронний двигун, електропривод, перехідні процес, характеристика зціплення

Анотація

У статті представлено результати науково-методичного дослідження синтеза нейромережевого контро-лера та розрахунок умов виникнення фрикційних автоколивань в електроприводі рейкових транспортних засобів та-ких як: магістральні електровози, електропоїзди приміського сполучення, шахтні електровози, трамваї, поїзди ме-тро та інші види транспорту. Проведені дослідження показали можливість побудови інтелектуальних систем управління, на базі прямо спрямованих нейронних мереж з сигмоїдальними активаційними функціями нейронів прихованого шару структури NN3-20-1. Такі системи, на відміну від класичних, мають хороші демпфуючими властиво-стями, що перешкоджає виникненню коливальних або автоколивальних динамічних режимів. Застосування нейронних мереж для управління електромеханічними системами не призводить до підвищення астатизму по впливу, що збурює, тому в даній системі спостерігається статична помилка швидкості другої маси, яка становить 0,7%.

Біографії авторів

Ярослав Кириленко, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

асистент кафедри автоматизовані електромеханічні системи

Богдан Воробйов, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

доктор філософії, завідувач кафедри автоматизовані електромеханічні системи

Сергій Сенченко, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

аспірант кафедри автоматизовані електромеханічні системи

Юрій Кутовий, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

кандидат технічних наук, професор кафедри автоматизовані електромеханічні системи

Лю Хань, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

аспірант кафедри автоматизовані електромеханічні системи

Посилання

Kutovy, Yu. M., Kunchenko, T. Yu., Obruch, I. V., Kirilenko, Ya. O. (2019). Investigation of the starting modes of the frequency-regulated electric drive of the mainline electric locomotive DS3. Bulletin of the National Technical of the University "KhPI". Ser. : Problems of automated electric drive Theory and practice, 16, 95-98.

Steinwolf, L. I. (1966). A clear theory of frictional vibrations in mechanical transmissions. Theory of mechanisms and machines. (Vol. 1). P. 76-88.

Minov, D. K. (1965). Improvement of traction power of electric locomotives and diesel locomotives with electric transmission. Moscow: Transport.

Klepikov, V. B. (2014). Dynamics of electromechanical systems with nonlinear thorns. Kharkiv: Pidruchnik NTU "KhPI".

Klepikov, V. B. (1986). About frictional auto-motion in electric drives. Electrics, 4, 59-62.

Obruch, I. V., Kutovoy, Yu. M. (2013). Closed-loop control systems for an electric drive with a motor of a constant flow of sequential activation based on neural measurements. Bulletin of NTU “KhPI”. Series: “Problems of automated EP: Theory and practice”, 36, 485 - 487.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-10

Як цитувати

Кириленко, Я. ., Воробйов, Б. ., Сенченко, С. ., Кутовий, Ю. ., & Хань, Л. . (2023). Розробка системи керування тягового асинхронного електроприводу на основі нейромережі. Технічні науки та технології, (3 (33), 198–204. https://doi.org/10.25140/2411-5363-2023-3(33)-198-204

Номер

Розділ

ЕНЕРГЕТИКА, ЕЛЕКТРОТЕХНІКА ТА ЕЛЕКТРОМЕХАНІКА