Шляхи зменшення впливу пульсацій перетворювачів на показники енергодинамічної енергоефективності бортових систем силової електроніки

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5363-2023-4(34)-207-220

Ключові слова:

імпульсні перетворювачі; системи енергоживлення; перерегулювання; енергоефективність; системи електроприводу

Анотація

Роль систем силової електроніки в забезпеченні надійної роботи бортових радіоелектронних комплексів (літальні апарати, автомобільний транспорт та інші) різноманітного призначення є вирішальною. Особливістю таких систем є те, що вони живляться від джерел електроенергії обмеженої потужності. Здатність систем силової електроніки якісно та надійно впродовж довгого часу виконувати свої функції залежить від багатьох чинників, які залежать від якості енергодинамічних показників (ККД, перерегулювання, довжина перехідних процесів, стійкість), а також від якості характеристик активних та пасивних елементів силових, інформаційних кіл та їх топології. Головним чинником, який обмежує час роботи бортового електронного обладнання, є обмеженість енергетичного ресурсу, джерела живлення – акумулятора, який живить інформаційні та силові блоки бортових електронних комплексів. Забезпечення надійного функціонування цих комплексів впродовж довгого часу можливо на основі реалізації якісних енергетичних та динамічних характеристик систем силової електроніки з врахуванням їх взаємозалежності та взаємовпливу, що є актуальною проблемою. Отримання якісних енергетичних та динамічних характеристик може бути вирішена за рахунок нових законів та методів керування перетворювачами та впровадження нових напівпровідникових придадів.

Біографії авторів

Юрій Денисов, Національний університет «Чернігівська політехніка»

доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри “Електроніки, автоматики, робототехніки та мехатроніки

Віталій Скугарєв, Національний університет «Чернігівська політехніка»

аспірант кафедри електричної інженерії та інформаційно-вимірювальних технологій

Посилання

Moir, L., Seabridge, A. (2006). Military Avionics Systems. John Wiley Sons, Ltd.

Abu-Rub, H., Malinowski, M., Al-Haddad, K. (2014). Power Electronics for More Electric Aircraft. Power Electronics for Renewable Energy Systems, Transportation and Industrial Applications, IEEE (pp. 365-386). doi: 10.1002/9781118755525.ch12.

Thalin, P.; Rajamani, R.; Maré, J.-C., Taubert, S. (2023). Electrification of Aircraft Systems—Part I: Power Generation and Distribution, Electrical Networks and Architectures. Fundamentals of Electric Aircraft: Revised Edition, SAE (pp.26-53).

Basso, C. (2012). Designing Control Loops for Linear and Switching Power Supplies Power Supplies: A Tutorial Guide, Artech. 5. Perez, R.J. (2019). Subsystem EMC for Aircraft. Handbook of Aerospace Electromagnetic Compatibility, IEEE (рр. 483-535). doi: 10.1002/9781119082880.ch9.

Buticchi, G., Jiajun, Y. (2023). DC–DC Converter and On‐board DC Microgrid Stability. Transportation Electrification: Breakthroughs in Electrified Vehicles, Aircraft, Rolling Stock, and Watercraft, IEEE (pp.189-208). doi: 10.1002/9781119812357.ch8.

Akinin, K P. (2020). Strukturnaia minimizatsiia elektroprivodov maloi moshchnosti na osnove beskontaktnykh dvigatelei s postoiannymi magnitami [Structural minimization of low-power electric drives based on contactless motors with permanent magnets]. IJeD NANU.

Schmidt, R. (2015). More Electrical Actuation for ATA 32: Modular Power Electronics & Electrical Motor Concepts (2010-01-1745). Advances in Aircraft Landing Gear, SAE (pp. 109-114).

Jing, C., Wei H., Kunye, C. (2019). Accuracy analysis of a single-fault Markov model for FADEC system. Journal of Systems Engineering and Electronics, 30(5), 1044-1052. doi: 10.21629/JSEE.2019.05.20.

Denysov, Yu. O., Voitenko, V. P., Revko, A. S. (2021). Systemy rehuliuvannia robotyzovanykh kompleksiv [Regulation systems of robotic complexes]. NAIR.

Rafique, H. (2019). Simulation of Harmonic Analysis, Synthesis and Gibbs Effect of Periodic Signals. 2019 16th International Multi-Conference on Systems, Signals & Devices (SSD) (pp. 282-287). Istanbul, Turkey. doi: 10.1109/SSD.2019.8893281.

Lago, G.V. (1955). Additions to z-transformation theory. Electrical Engineering, 74(2), 138-138. doi: 10.1109/EE.1955.6439785.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-29

Як цитувати

Денисов, Ю. ., & Скугарєв, В. . (2023). Шляхи зменшення впливу пульсацій перетворювачів на показники енергодинамічної енергоефективності бортових систем силової електроніки. Технічні науки та технології, (4 (34), 207–220. https://doi.org/10.25140/2411-5363-2023-4(34)-207-220

Номер

Розділ

ЕНЕРГЕТИКА, ЕЛЕКТРОТЕХНІКА ТА ЕЛЕКТРОМЕХАНІКА