Теоретичні засади професійно орієнтованого навчання математичних дисциплін для майбутніх інженерів-механіків

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25140/2411-5363-2024-1(35)-18-31

Ключові слова:

професійно орієнтоване навчання; математика; інженери-механіки; інтеграція; інноваційні методи; адаптація; ефективність

Анотація

Дослідження вказує на актуальність та важливість вдосконалення підходів до навчання математичних дисциплін для майбутніх інженерів-механіків з урахуванням їхніх професійних потреб та реальних викликів сучасної індустрії. Аналіз сучасних методів навчання дозволяє виявити недоліки та прогалини в підготовці здобувачів вищої освіти, а рекомендації щодо інтеграції математичних дисциплін з інженерною практикою, використання інноваційних методів навчання, адаптації до індивідуальних потреб та співпраці з промисловістю можуть значно покращити якість підготовки майбутніх інженерів-механіків.

 

Біографії авторів

Геннадій Пасов, Національний університет «Чернігівська політехніка»

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри автомобільного транспорту та галузевого машинобудування

Антоніна Кологойда, Національний університет «Чернігівська політехніка»

кандидат технічних наук, доцент кафедри автомобільного транспорту та галузевого машинобудування

Світлана Корнієнко, Національний університет «Чернігівська політехніка»

кандидат технічних наук, доцент кафедри кібербезпеки та математичного моделювання

Віра Мурашковська, Національний університет «Чернігівська політехніка»

старший викладач кафедри автомобільного транспорту та галузевого машинобудування

Посилання

Areshonkov, V.Yu. (2020). Tsyfrovizatsiia vyshchoi osvity: vyklyky ta vidpovidi [Digiti-zation of higher education: challenges and answers]. Visnyk NAPN Ukrainy – Bulletin of the Na-tional Academy of Sciences of Ukraine, 2(2), 1–6

Kremen, V.H. (Ed.). (2010). Bila knyha natsionalnoi osvity Ukrainy [White book of national education of Ukraine]. Inform. systemy.

Volkova, N.P. (Ed.). (2021). Modeliuvannia kompetentnisnoi profesiinoi osvity v konteksti yevrointehratsii [Modeling of competence professional education in the context of European integration]. Universytet im. A. Nobelia.

Harasymiv, T.Z., Chornopyska, V.Z., Kucherenko, N.V. (2021). Aksiolohichni zasady suchasnoi universytetskoi osvity: pravovi pidkhody [Axiological principles of modern university education: legal approaches]. Spolom.

Diadenchuk, A.F., Khalanchuk, L.V. (2020). Mizhpredmetni zviazky fizyky i matematyky pry vyvchenni intehralnoho chyslennia [Interdisciplinary connections of physics and mathematics in the study of integral calculus]. Rozvytok suchasnoi nauky ta osvity: realii, problemy yakosti, innovatsii: materialy Mizhnar.nauk.-prakt. internet-konf. – Development of modern science and education: realities, quality problems, innovations: materials of International .science and practice Internet Conf. (pp. 102–107). TDATU.

Diadenchuk, A.F., Khalanchuk, L.V. (2020). Vizualizatsiia zadach dyferentsialnoho chyslennia pry pidhotovtsi studentiv inzhenernykh spetsialnostei [Visualization of problems of differential calculus in the preparation of students of engineering specialties]. Klasychni ta prykladni matematychni problemy u naukovykh doslidzhenniakh zdobuvachiv vyshchoi osvity i molodykh vchenykh: istorychnyi ta suchasnyi aspekty: materialy Vseukr. nauk.-prakt. konf. zdobuvachiv vyshchoi osvity i molodykh vchenykh – Classical and applied mathematical prob-lems in scientific research of students of higher education and young scientists: historical and modern aspects: materials of the All-Ukrainian science and practice conf. university graduates education and youth scientists (pp. 114–117). KhNADU.

Kindratets, O. (2019). Problemy tsyfrovoi transformatsii osvity [Problems of digital transformation of education]. Osvita yak chynnyk formuvannia kreatyvnykh kompetentnostei v umovakh tsyfrovoho suspilstva: zbirka tez mizhnar. nauk.-prakt. konf. – Education as a factor in the formation of creative competences in the conditions of a digital society: a collection of theses of international science and practice conf. (pp. 59–60). ZNU. https://web.znu.edu.ua/NIS//2019/zbirka-tez.pdf.

Mykhalchenko, D.O. (2017). Animatsiine modeliuvannia khrapovykh mekhanizmiv dlia stvorennia obertalnoho pereryvchastoho rukhu [Animation modeling of ratchet mechanisms for creating rotary intermittent motion]. Vseukrainska naukovo-praktychna konferentsiia studentiv, aspirantiv ta molodykh uchenykh «Novitni tekhnolohii u naukovii diialnosti i navchalnomu protsesi» – Latest technologies in scientific activity and the educational process: Vseukr. science and practice conf. student, aspir. and young scientists (pp. 22-23). ChNTU.

Moroz, S.A., Romanovskyi, O.H., Moroz, V.M., Dombrovska, S.M., Hren, L.M., Pomaza-Ponomarenko, A.L. (2020). Dystantsiina forma zdobuttia vyshchoi osvity: analiz dumky studentiv shchodo yakosti, perevah ta nedolikiv [Distance form of higher education: analysis of students' opinion regarding quality, advantages and disadvantages]. Informatsiini tekhnolohii ta zasoby navchannia – Information technologies and teaching aids, (79(5)), 276-295. https://doi.org/10.33407/itlt.v79i5.3340.

Murashkovska, V.P., Kaznadii, S.P. (2018). Okremi aspekty formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-mekhanikiv u protsesi matetmtychnoi pidhotovky u VNZ [Separate aspects of the formation of professional competence of future mechanical engineers in the process of mathematical training at universities]. Fizyko-matematychna osvita – Physical and mathematical education, 4(18), 121-126.

Murashkovska, V.P., Kaznadii, S.P. (2018). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-mekhanikiv [Formation of professional competence of future mechanical engineers]. Naukova diialnist yak shliakh formuvannia profesiinykh kompetentnostei maibutnoho fakhivtsia (NPK-2018): materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Scientific activity as a way of formation of professional competence of the future specialist (NPK-2018): materials of the International . science and practice conf. (Vol. 2, pp. 43–44).

Pasov, H., Sira, N., Sliednikova, O., Kolohoida, A., Murashkovska, V. (2021). Vyvchennia rivniannia Bernulli iz zastosuvanniam informatsiinykh tekhnolohii (animatsiinyi symuliator) [Studying the Bernoulli equation using information technologies (animation simula-tor)]. Tekhnichni nauky ta tekhnolohiyi – Technical sciences and technologies, (3(25)), 45-54.

Ridei, N.M., Makiievskyi, O.I. (2020). Model formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh avtomekhanikiv u protsesi vyvchennia profesiino oriientovanykh dystsyplin [Model of formation of professional competence of future auto mechanics in the pro-cess of studying professionally oriented disciplines]. In N.M. Ridei (Ed.), Stratehiia pisliadyplomnoi osvity dlia staloho rozvytku – Strategy of post-graduate education for sustaina-ble development (pp. 110-125).

Symonenko, S.P. (2020). Ukrainska osvita v umovakh tsyfrovoi transformatsii suspilstva: vybir stratehii rozvytku [Ukrainian education in the conditions of digital transfor-mation of society: choosing a development strategy]. Hileia: naukovyi visnyk. Filosofski nauky – Gileya. Philosophical sciences, 153(2), 374–377. http://gileya.org/download.php?id=221.

Shynkaruk, V. (n.d.). Osnovni napriamy modernizatsii struktury vyshchoi osvity Ukrainy [The main directions of modernization of the structure of higher education of Ukraine]. http://www.mon.gov.ua.

Pro vyshchu osvitu [On higher education], Law of Ukraine dated July 1, 2014 № 1556-VII. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text.

Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy [Ministry of Education and Science of Ukraine]. (n.d.). Zatverdzheni standarty vyshchoi osvity [Approved standards of higher educa-tion]. https://mon.gov.ua/ ua/osvita/visha-osvita/naukovo-metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini/zatverdzheni-standarti-vishoyi-osviti.

Stratehiia rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2021–2031 roky [Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2021–2031]. (2020). https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/ 2020/09/25/rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-02-10-2020.pdf.

Londar, S.L. (Ed.). (2021). Udoskonalennia finansuvannia systemy osvity Ukrainy yak peredumova uspishnoho reformuvannia [Improving the financing of the education system of Ukraine as a prerequisite for successful reform]. DNU «Instytut osvitnoi analityky».

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-29

Як цитувати

Пасов, Г. ., Кологойда, А., Корнієнко, С. ., & Мурашковська, В. . (2024). Теоретичні засади професійно орієнтованого навчання математичних дисциплін для майбутніх інженерів-механіків. Технічні науки та технології, (1 (35), 18–31. https://doi.org/10.25140/2411-5363-2024-1(35)-18-31

Номер

Розділ

ПРИКЛАДНА МЕХАНІКА, МАТЕРІАЛОЗНАВСТВО ТА МАШИНОБУДУВАННЯ