Теоретичні засади професійно орієнтованого навчання математичних дисциплін для майбутніх інженерів-механіків
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5363-2024-1(35)-18-31Ключові слова:
професійно орієнтоване навчання; математика; інженери-механіки; інтеграція; інноваційні методи; адаптація; ефективністьАнотація
Дослідження вказує на актуальність та важливість вдосконалення підходів до навчання математичних дисциплін для майбутніх інженерів-механіків з урахуванням їхніх професійних потреб та реальних викликів сучасної індустрії. Аналіз сучасних методів навчання дозволяє виявити недоліки та прогалини в підготовці здобувачів вищої освіти, а рекомендації щодо інтеграції математичних дисциплін з інженерною практикою, використання інноваційних методів навчання, адаптації до індивідуальних потреб та співпраці з промисловістю можуть значно покращити якість підготовки майбутніх інженерів-механіків.
Посилання
Areshonkov, V.Yu. (2020). Tsyfrovizatsiia vyshchoi osvity: vyklyky ta vidpovidi [Digiti-zation of higher education: challenges and answers]. Visnyk NAPN Ukrainy – Bulletin of the Na-tional Academy of Sciences of Ukraine, 2(2), 1–6
Kremen, V.H. (Ed.). (2010). Bila knyha natsionalnoi osvity Ukrainy [White book of national education of Ukraine]. Inform. systemy.
Volkova, N.P. (Ed.). (2021). Modeliuvannia kompetentnisnoi profesiinoi osvity v konteksti yevrointehratsii [Modeling of competence professional education in the context of European integration]. Universytet im. A. Nobelia.
Harasymiv, T.Z., Chornopyska, V.Z., Kucherenko, N.V. (2021). Aksiolohichni zasady suchasnoi universytetskoi osvity: pravovi pidkhody [Axiological principles of modern university education: legal approaches]. Spolom.
Diadenchuk, A.F., Khalanchuk, L.V. (2020). Mizhpredmetni zviazky fizyky i matematyky pry vyvchenni intehralnoho chyslennia [Interdisciplinary connections of physics and mathematics in the study of integral calculus]. Rozvytok suchasnoi nauky ta osvity: realii, problemy yakosti, innovatsii: materialy Mizhnar.nauk.-prakt. internet-konf. – Development of modern science and education: realities, quality problems, innovations: materials of International .science and practice Internet Conf. (pp. 102–107). TDATU.
Diadenchuk, A.F., Khalanchuk, L.V. (2020). Vizualizatsiia zadach dyferentsialnoho chyslennia pry pidhotovtsi studentiv inzhenernykh spetsialnostei [Visualization of problems of differential calculus in the preparation of students of engineering specialties]. Klasychni ta prykladni matematychni problemy u naukovykh doslidzhenniakh zdobuvachiv vyshchoi osvity i molodykh vchenykh: istorychnyi ta suchasnyi aspekty: materialy Vseukr. nauk.-prakt. konf. zdobuvachiv vyshchoi osvity i molodykh vchenykh – Classical and applied mathematical prob-lems in scientific research of students of higher education and young scientists: historical and modern aspects: materials of the All-Ukrainian science and practice conf. university graduates education and youth scientists (pp. 114–117). KhNADU.
Kindratets, O. (2019). Problemy tsyfrovoi transformatsii osvity [Problems of digital transformation of education]. Osvita yak chynnyk formuvannia kreatyvnykh kompetentnostei v umovakh tsyfrovoho suspilstva: zbirka tez mizhnar. nauk.-prakt. konf. – Education as a factor in the formation of creative competences in the conditions of a digital society: a collection of theses of international science and practice conf. (pp. 59–60). ZNU. https://web.znu.edu.ua/NIS//2019/zbirka-tez.pdf.
Mykhalchenko, D.O. (2017). Animatsiine modeliuvannia khrapovykh mekhanizmiv dlia stvorennia obertalnoho pereryvchastoho rukhu [Animation modeling of ratchet mechanisms for creating rotary intermittent motion]. Vseukrainska naukovo-praktychna konferentsiia studentiv, aspirantiv ta molodykh uchenykh «Novitni tekhnolohii u naukovii diialnosti i navchalnomu protsesi» – Latest technologies in scientific activity and the educational process: Vseukr. science and practice conf. student, aspir. and young scientists (pp. 22-23). ChNTU.
Moroz, S.A., Romanovskyi, O.H., Moroz, V.M., Dombrovska, S.M., Hren, L.M., Pomaza-Ponomarenko, A.L. (2020). Dystantsiina forma zdobuttia vyshchoi osvity: analiz dumky studentiv shchodo yakosti, perevah ta nedolikiv [Distance form of higher education: analysis of students' opinion regarding quality, advantages and disadvantages]. Informatsiini tekhnolohii ta zasoby navchannia – Information technologies and teaching aids, (79(5)), 276-295. https://doi.org/10.33407/itlt.v79i5.3340.
Murashkovska, V.P., Kaznadii, S.P. (2018). Okremi aspekty formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-mekhanikiv u protsesi matetmtychnoi pidhotovky u VNZ [Separate aspects of the formation of professional competence of future mechanical engineers in the process of mathematical training at universities]. Fizyko-matematychna osvita – Physical and mathematical education, 4(18), 121-126.
Murashkovska, V.P., Kaznadii, S.P. (2018). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-mekhanikiv [Formation of professional competence of future mechanical engineers]. Naukova diialnist yak shliakh formuvannia profesiinykh kompetentnostei maibutnoho fakhivtsia (NPK-2018): materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Scientific activity as a way of formation of professional competence of the future specialist (NPK-2018): materials of the International . science and practice conf. (Vol. 2, pp. 43–44).
Pasov, H., Sira, N., Sliednikova, O., Kolohoida, A., Murashkovska, V. (2021). Vyvchennia rivniannia Bernulli iz zastosuvanniam informatsiinykh tekhnolohii (animatsiinyi symuliator) [Studying the Bernoulli equation using information technologies (animation simula-tor)]. Tekhnichni nauky ta tekhnolohiyi – Technical sciences and technologies, (3(25)), 45-54.
Ridei, N.M., Makiievskyi, O.I. (2020). Model formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh avtomekhanikiv u protsesi vyvchennia profesiino oriientovanykh dystsyplin [Model of formation of professional competence of future auto mechanics in the pro-cess of studying professionally oriented disciplines]. In N.M. Ridei (Ed.), Stratehiia pisliadyplomnoi osvity dlia staloho rozvytku – Strategy of post-graduate education for sustaina-ble development (pp. 110-125).
Symonenko, S.P. (2020). Ukrainska osvita v umovakh tsyfrovoi transformatsii suspilstva: vybir stratehii rozvytku [Ukrainian education in the conditions of digital transfor-mation of society: choosing a development strategy]. Hileia: naukovyi visnyk. Filosofski nauky – Gileya. Philosophical sciences, 153(2), 374–377. http://gileya.org/download.php?id=221.
Shynkaruk, V. (n.d.). Osnovni napriamy modernizatsii struktury vyshchoi osvity Ukrainy [The main directions of modernization of the structure of higher education of Ukraine]. http://www.mon.gov.ua.
Pro vyshchu osvitu [On higher education], Law of Ukraine dated July 1, 2014 № 1556-VII. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text.
Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy [Ministry of Education and Science of Ukraine]. (n.d.). Zatverdzheni standarty vyshchoi osvity [Approved standards of higher educa-tion]. https://mon.gov.ua/ ua/osvita/visha-osvita/naukovo-metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini/zatverdzheni-standarti-vishoyi-osviti.
Stratehiia rozvytku vyshchoi osvity v Ukraini na 2021–2031 roky [Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2021–2031]. (2020). https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/ 2020/09/25/rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-02-10-2020.pdf.
Londar, S.L. (Ed.). (2021). Udoskonalennia finansuvannia systemy osvity Ukrainy yak peredumova uspishnoho reformuvannia [Improving the financing of the education system of Ukraine as a prerequisite for successful reform]. DNU «Instytut osvitnoi analityky».
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.