Методика порівняння інформаційних технологій побудови дистанційних лабораторій апаратного забезпечення
DOI:
https://doi.org/10.25140/2411-5363-2024-4(38)-172-188Ключові слова:
дистанційні лабораторії; апаратне забезпечення; архітектура програмного забезпечення; розподілені системи; дистанційне навчанняАнотація
У статті проведено аналіз та порівняння сучасних інформаційних технологій, які використовуються для побудови дистанційних лабораторій апаратного забезпечення для технічної освіти. Окреслено архітектурні рішення, що використовуюся в існуючих системах, а також проаналізовані їхні переваги та недоліки. Запропоновано методику порівняння таких систем за комплексом критеріїв, які включають рівень технологій, оновлення та підтримка, можливість інтеграції з системами управління навчанням, простота, швидкодія в real-time режимі та простота конфігурації. На основі цієї методології здійснено порівняльний аналіз існуючих систем і визначено фреймворк LabDiscoveryEngine як найбільш оптимальну технологію.
Посилання
Remote labs in higher engineering education: engaging students with active learning pedagogy / Van den Beemt, A., Groothuijsen, S., Ozkan, L.[et al.] // J Comput High Educ. – 2023. – № 35. – Рр. 320-340. DOI: https://doi.org/10.1007/s12528-022-09331-4
Virtual Laboratories for Education in Science, Technology, and Engineering: A Review / V. Potkonjak, M. Gardner, V. Callaghan, P. Mattila, C. Guetl, V. M. Petrovic, K. Jovanovic // Computers & Education. – 2016. – № 95. – Рр. 309-327. DOI: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2016.02.002.
Orduña, P. An Extensible Architecture for the Integration of Remote and Virtual Labora-tories in Public Learning Tools / P. Orduña [et al.] // IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje. – 2015. – Vol. 10, № 4. – Рр. 223-233. DOI: 10.1109/RITA.2015.
Zubía, J. G. Using remote labs in education: two little ducks in remote experimentation /
J. G Zubía, G. R. Alves. – Universidad de Deusto, 2012.
Balamuralithara, B. Virtual laboratories in engineering education: The simulation lab and remote lab / B. Balamuralithara, P. C. Woods // Computer Applications in Engineering Education. – 2009. – № 17(1). – Рр. 108-118. DOI: 10.1002/cae.20186.
Extended Remote Laboratories: A Systematic Review of the Literature From 2000 to 2022 / I. N. d. Silva, J. García-Zubía, U. Hernández-Jayo, J. B. D. M. Alves // IEEE Access. – 2023. – Vol. 11. – Рр. 94780-94804. DOI: 10.1109/ACCESS.2023.3271524.
Fearghal Morgan. Remote FPGA Lab for Enhancing Learning of Digital Systems / Fear-ghal Morgan, Seamus Cawley, David Newell // ACM Trans. Reconfigurable Technol. Syst. – 2012. – Vol. 5 (3). – Рр. 1-13. DOI: https://doi.org/10.1145/2362374.2362382.
Impact of a remote lab on teaching practices and student learning / C. Viegas, A. Pavani, N. Lima, A. Marques, I. Pozzo, E. Dobboletta, V. Atencia, D. Barreto, F. Calliari, A. Fidalgo, D. Lima, G. Temporão, G. Alves // Computers & Education. – 2018. – № 126. – Р. 201-216. DOI: https://doi.org/10.1016/ j. compedu.2018.07.012.
Ma J. Hands-on, simulated, and remote laboratories / Jing Ma, Jeffrey V. Nickerson // ACM Computing Surveys. – 2006. – Vol. 38, № 3. – P. 7. DOI: https://doi.org/10.1145/1132960.1132961.
Orduña, P. An Extensible Architecture for the Integration of Remote and Virtual Laboratories in Public Learning Tools / P. Orduña [et al.] // IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje. – 2015. – Vol. 10, № 4. – P. 223-233. DOI: 10.1109/RITA.2015.
Orduña, P. Generic integration of remote laboratories in public learning tools: Organizational and technical challenges / P. Orduña [et al.] // 2014 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE) Proceedings, Madrid, Spain, 2014. – Pр. 1-7. DOI: 10.1109/FIE.2014.7044025.
Lab Discovery Engine Website [Electronic resource] // Lab Discovery Engine Website. – Mode of access: https://labdiscoveryengine.labsland.com.
WebLab‑Deusto - Front page [Electronic resource] // WebLab‑Deusto - Front page. – Mode of access: https://weblab.deusto.es/website/index.html.
GitHub - weblabdeusto/weblabdeusto: Scalable, web-based and experiment-agnostic remote laboratory management system [Electronic resource] // GitHub. – Mode of access: https://github.com/ weblabdeusto/weblabdeusto.
Labsland [Electronic resource] // Labsland. – Mode of access: https://labsland.com/en.
Labdiscoverylib - 0.6 – labdiscoverylib 0.6 documentation [Electronic resource]. – Mode of access: https://developers.labsland.com/labdiscoverylib/en/stable.
The iLab Shared Architecture: A Web Services Infrastructure to Build Communities of Internet Accessible Laboratories [Electronic resource] / V. J. Harward [et al.] // Proceedings of the IEEE. – 2008. – Vol. 96, no. 6. – Pр. 931–950. DOI: https://doi.org/10.1109/jproc.2008.921607.
Sharing online laboratories and their componentsVA new learning experience / Jeppson K., Lundgren P., del Alamo J. A., Hardison J. L., Zych D. // Proc. 5th Eur. Workshop Microelectron. Educ., Lausanne, Switzerland, Apr. 15–16, 2004.
Development and Interaction between LMS Services and Remote Labs [Electronic resource] / Elio Sancristobal [et al.] // International Journal of Online and Biomedical Engineering (iJOE). – 2008. – Vol. 4, № 3. – Pр. 35-41. DOI: https://doi.org/10.3991/ijoe.v4i3.501.
Sancristobal Ruiz, E. Integration view of Web Labs and Learning Management Systems / E. Sancristobal Ruiz, M. Castro, J. Harward, P. Baley, K. DeLong, J. Hardison // IEEE EDUCON 2010 Conference, IEEE, 2010. – Pp. 1409-1417. DOI: 10.1109/EDUCON.2010.5492363.
Developers - iLabs Dev - MIT Wiki Service [Electronic resource] // MIT Wiki Service. – Mode of access: https://wikis.mit.edu/confluence/display/ILAB2/Developers.
Using VISIR Remote Lab in the Classroom: Case of Study of the University of Deusto 2009 –2019 [Electronic resource] / Javier Garcia-Zubia [et al.] // Cross Reality and Data Science in Engineering. – Cham, 2020. – Pр. 82–102. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_7.
Use this laboratory in class – VISIR 2.0 documentation [Electronic resource] // Labsland. – Mode of access: https://labsland.com/pub/docs/experiments/electronics/en/use_this_laboratory.html#what-is-visir.
The remote laboratory VISIR - Introducing online laboratory equipment in electrical engineering classes [Electronic resource] / Dominik May [et al.] // 2020 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), Uppsala, 21–24 October 2020. – [S. l.], 2020. – Mode of access: https://doi.org/ 10.1109/fie44824.2020.9274121.
The VISIR Open Lab Platform 5.0-An architecture for a federation of remote laboratories / I. Gustavsson, G. Alves, R. Costa, K. Nilsson, J. Zackrisson, U. Hernandez-Jayo, J. Garcia-Zubia // In Proceedings of the Remote Engineering and Virtual Instrumentation (REV 2011) Congress, Brasov, Romania, 29 June – 2 July 2011.
Design and implementation of a Framework for remote experiments in education / Pavel Kuriscak [et al.] // 2022 8th International Engineering, Sciences and Technology Conference (IESTEC), Panama, Panama, 19 - 21 October 2022. – [S. l.], 2022. – Рр. 258-265. DOI: https://doi.org/10.1109/ iestec54539.2022.00046.
Why VISIR? Proliferative activities and collaborative work of VISIR system / Razwan Mohmed Salah Najimaldeen, Gustavo Ribeiro Alves, Dezheen Abdulazeez, Pedro Guerreiro, Ingvar Gustavsson // 7th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN2015). – Pр. 3824-3835.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.